Největší chyby a mýty o prodeji nemovitostí. Podléháte jim také? (1. část)

18.3. 2019Radim Macháček645x

Podobně jako v jiném oboru i realitách je mnoho mýtů, omylů, polopravd a nekalých marketingových tahů. To má velmi často neblahý vliv na majitele, kteří se chystají svou nemovitost prodat. Ti tak zbytečně přicházejí o drahocenný čas a velké částky peněz.

Často se setkávám při spolupráci s klienty s názory, které zde budu popisovat. Jedná se o nejčastější a nezávažnější chyby, kterých je možné se při prodeji nemovitosti dopustit. Navíc způsobují neúměrné prodlužování doby prodeje nebo snižují výslednou kupní cenu. Chybný postup vás může přivést do zbytečných problémů či prodej velmi zkomplikovat.

Uvedené mýty zde vysvětlím, abyste dokázali vyhodnotit, jak co nejlépe postupovat při prodeji, vyvarovat se chybných kroků a vyhnout se samozvaným rádcům a „odborníkům“ na prodej nemovitostí.

Chyba č. 1: Fotky nejsou tak důležité, rozhoduje nemovitost

Velká chyba, která stojí obrovské peníze. Všichni dáváme na první dojem. Každý z nás už jistě slyšel, že nakupujeme očima. První dojememoce, nás zásadně ovlivňují při každém nakupování. Fotografie často rozhodují o tom, jestli se zájemci budou o danou nemovitostí více zajímat. Špatné obrázky mají za příčinu, že i jinak skvělá nemovitost nenachází dostatek zájemců. Fotky jsou první prohlídkou nemovitosti. Zvyšují nebo snižují návštěvnost zakázky. Pokud jsou fotky špatné a nemají obsah, nejsou zájemci o prohlídku. Atraktivní popis dokáže utvrdit zájemce, že je to správná nemovitost, která si zaslouží více pozornosti a chtějí si domluvit prohlídku.

Kvalitní fotografie, přitažlivá videoprohlídka a atraktivní popis, tvoří skvělý marketing, který pomáhá prodeji nemovitosti víc než kdy jindy. Pomůže vám nemovitost prodat rychleji a za nejlepší cenu.

Chyba č. 2: Příprava nemovitosti na prodej, Home staging, zbytečná práce

Příprava nemovitosti na prodej je klíčová. Platí to stejně jako u fotografií. Pokud se rozhodnete svou nemovitost prodat, stává se „zbožím“. Proto musí vypadat skvěle, všem zájemcům ukázat musí svou nejhezčí tvář a zanechat ten nejlepší dojem. Pomáhá důkladný úklid a střízlivé posouzení, jaký stav interiéru nám pomůže a jaký půjde proti nám. Home staging je proces, který z nemovitosti „vytáhne“ to nejlepší. Pomůže vyřešit správné rozmístění vybavení v interiéru, barvu stěn a doplňků, náladu, světlo a mnoho dalších velkých i drobných detailů. Ty potom navozují příjemnou náladu a pohodu, která pomáhá udržet příjemný první dojem z nemovitosti.

Příprava nemovitosti na prodej, společně s Home stagingem, nezakrývají vady nemovitosti. Pomáhá ukázat, jak nemovitost může vypadat, když je v té nejlepší kondici Pomůže nám dotvořit ten nejlepší obraz.

Chyba č. 3: Teď to dáme za vyšší cenu, zlevnit můžeme vždycky

Díky neúměrně vysoké nabídkové ceně téměř vždy s jistotou proděláte. Příliš vysoko nastavená cena může za neprodejnost nemovitosti. Dnešní doba nahrává rychlým informacím a zjistit se dá prakticky cokoli a rychle. Sázet na úvahu, že narazíte na někoho, kdo zaplatí za předraženou nemovitost, je velmi mylná. Zájemci vědí, kolik může stát nemovitost v lokalitě, kde chtějí koupit. Nikdo z nás nechce zaplatit víc, než je třeba.

Dodatečné slevy nepomáhají. Kdo by důvěřoval nemovitosti, které hned několikrát zlevnila. Co stojí za tím, že jí nikdo nechce? Kdo by ji chtěl po několika slevách?

Jaký je konečný výsledek? Zlevňujete a zlevňujete, už jste pod cenou, za kterou se nemovitosti v lokalitě prodávají, a přesto nikdo nevolá.

Dobře nastavená nabídková cena, stejně jako moderní marketing, mohou za rychlý prodej za nejlepší cenu. Zájemci se budou jen hrnout.

Budete prodávat nemovitost? Chcete znát její cenu?

Udělejte si jasno v tom, jaká je cena vaší nemovitosti. Je to nejdůležitější údaj při jejím prodeji. Získejte zdarma ocenění vaší nemovitosti.